ខឹងមិនបានចាយបច្ច័យវត្ត ប្ដឹងបណ្ដេញព្រះសង្ឃក្តាប់រួម ចេញពីវត្តទេពសត្ថារាមរូងក្របៅ

Thursday, April 11, 2013

បន្ទាយមានជ័យ: ​គណៈកម្មការ​វត្ត មេភូមិ បាននាំគ្នា​ប្ដឹង​បណ្ដេញ​ព្រះសង្ឃ​ក្តាប់​រួម ឲ្យ​ចាក​ចេញពី​វត្ត​ទេ​ពស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ ដែល​ពួកគេ​បាន​និមន្ត​មក​គង់ កាល​វត្ត​គ្មាន​ព្រះសង្ឃ​សោះ​នោះ​ចេញ ដោយ​ខឹង​នឹង​ការសួរនាំ​ចំណូល ចំណាយ​មិនបាន​កាន់​ក្ដាប់​បច្ច័យ​វត្ត​។​ ​ ​ ​គណៈកម្មការ មេភូមិ មេឃុំ ថា ព្រះសង្ឃ ពុទ្ធបរិស័ទ និង​អាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន គួរ​ត្រូវ​គ្រប់គ្រង​ឲ្យ​ម៉ត់ចត់ ពុំ​អាចធ្វើ​អ្វី​ចង់​ល្បី​តែ​ខ្លួន​ទេ ។​ ​ ​ ​លោកតា សុ​ត ធី ប្រធាន​អាចារ្យវត្ត ទេព​ស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ ភូមិ​រូង​ក្របៅ ឃុំ​អូរ​ប្រាសាទ ស្រុក​មង្គល​បុរី ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ បាន​ឲ្យ​ដឹង​(​នៅ​ថ្ងៃទី​១០​ខែមេសា​ឆ្នាំ​២០១៣)​ថា ខ្លួន​ជាប់ឆ្នោត​ជា​ប្រធាន​អាចារ្យ ក្នុង​អាណត្តិ ៣​ឆ្នាំ ពី​ឆ្នាំ​២០១២ មក​។ វត្ត​នេះ​គ្មាន​ព្រះសង្ឃ ក្រោយ​កាត់​ឫស​សីមា​ថ្ងៃទី​៣០ ​ខែមីនា​ឆ្នាំ​២០១២ មក ដោយ​ថា ព្រះគ្រូ​ចៅអធិការ​វត្ត ព្រះនាម ទុយ សា​វួ​ន (​ជា​បងប្រុស​របស់​មេភូមិ​រូង​ក្របៅ ឈ្មោះ ទុយ​សាវុន​) និមន្ត​ខ្លួនឯង​ចេញពី​វត្ត ព្រោះ​បិណ្ឌ​បាត្រ​បច្ច័យ​ចំនួន ៥០​ម៉ឺន​រៀល​មិនបាន​។ ដោយ​គ្មាន​អ្នកភូមិ​នេះ​ណា​ចង់​បួស​ជាស​ង្ឃ ទើប​លោក ទុយ សាវុន មេភូមិ , លោក ផាត់ លឿង ប្រធាន​គណៈកម្មការ​វត្ត ទៅ​និមន្ត​ព្រះ​តេជគុណ ឡុង សុភា និង​សិស្សគណ ៤​អង្គ​ទៀត ឲ្យ​និមន្ត​មកជា​មួយ ដើម្បី​គង់ និង​ពង្រឹង​ការងារ​គ្រប់គ្រង និង​ដឹកនាំ គោរពបូជា​ព្រះពុទ្ធសាសនា នៅ​វត្ត​ទេព​ស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ តម​ក​។​ ​ ​ ​លោកតា សុ​ត ធី បាន​បន្តថា ព្រះសង្ឃនិមន្ត​មក រួមមាន ១: ព្រះនាម ឡុង សុភា មកពី​វត្ត​បន្ទាយ​នាង ទទួល​គ្រប់គ្រង​រួម និង​ភិក្ខុ ១ អង្គ សាមណេរ ៣ អង្គ​ទៀត មកពី​វត្ត​ផ្សេងគ្នា​។ ការ​និមន្ត​នោះ អាចារ្យ និង​ពុទ្ធបរិស័ទ ពុំ​ដឹង​ទេ ប៉ុន្តែ​កន្លះ​ខែក្រោយ ប្រធាន​គណៈកម្មការ , មេភូមិ និង​សមាជិក​ខ្លួន​មួយចំនួន​តូច បាន​អន់ចិត្ត ត្បិត​ត្រួតត្រា និង​បង្វិល​លោក​(​ព្រះ​ស​ង្ឈ​) តាមចិត្ត​មិនបាន ក៏​ប្រែជា​ប្រកាសប្រាប់​ពុទ្ធបរិស័ទ​ថា កុំ​គាំទ្រ​ព្រះសង្ឃ​នេះ ត្បិត​មានរឿង​នៅ​ថ្នាក់លើ​។​ ​ ​ ​ប្រធាន​អាចារ្យ បន្តថា ប៉ុន្តែ​ពួកខ្លួន​បដិសេធ ព្រោះ​ឃើញថា ព្រះសង្ឃ​គង់​ត្រជាក់ត្រជុំ ដឹកនាំ និង​មាន​ឆន្ទៈ​ទ្រទ្រង់​ព្រះពុទ្ធសាសនា កសាង​ឲ្យ​ចម្រើន​។ បន្ទាប់មក ព្រះសង្ឃ សុំ​ចេញ​បិណ្ឌ​បាត្រ តែ​មេភូមិមិន​ស៊ី​ញេឲ្យ។ ព្រះសង្ឃ គ្មាន​ជម្រើស ក៏​និមន្ត​ទៅ​បិណ្ឌ​បាត្រ​ស្រូវ ១២​បាវ ផ្ញើទុក​នៅ​រោង​ម៉ាស៊ីន​។ មេភូមិ រារាំង​មិនឲ្យ លោក​លក់ ឬ ចាត់ចែង​ដោយ​ថា ទុក​ចែក​ដល់​អ្នកក្រីក្រ​ហូប​វិញ​។ រឿង​មួយទៀត មេភូមិខឹង​នឹង​ព្រះសង្ឃ​នេះ លែង​ជិះ​ម៉ូតូឌុប​ដាក់​ខែ​របស់ខ្លួន​តម្លៃ ១២​ម៉ឺន​រៀលក្នុង​១​ខែ សម្រាប់ និមន្ត​ពី​វត្ត​ទៅ​រៀន​បាលី នៅ​វត្ត​បន្ទាយ​នាង និង​មូលហេតុ​ធំ​ចុងក្រោយ ដែលនាំឲ្យប្រធាន​គណៈកម្មការ , មេភូមិ ប្ដឹង​បណ្ដេញ​លោក​ចេញពី​វត្ត គឺ​ក្រោយ​ប្រជុំ​ចំហ​មួយ​ក្នុង​វត្ត ដែល​ព្រះសង្ឃ​សួរ​រឿង​ចំណូល​-​ចំណាយ ការ​ជំពាក់ និង​អ្នកណា​កាន់​បច្ច័យ​ច្បាស់លាស់ ហើយ​នាំឲ្យ​ពុទ្ធបរិស័ទ ស្នើថា កុំឲ្យនរណា​ក្រៅពី​លោក​កាន់​បច្ច័យ​វត្ត​ទៀត ព្រោះ​ចេះតែ​បាត់​និង​ឈ្លោះ​គ្នា​។​ ​ ​ ​ព្រះសង្ឃ ព្រម​កាន់​បច្ច័យ តែ​ថា បើ​មាន​ច្រើន ត្រូវ​យកទៅ​ផ្ញើ​នៅ​ធនាគារ​ដាក់ឈ្មោះ ព្រះអង្គ​១ , ប្រធាន​គណៈកម្មការ ១ និង​ប្រធាន​អាចារ្យ ១ សម្រាប់​ទៅ​ដាក់​និង​ទៅ​បើក​យក​។ ប៉ុន្តែ​អ្វីៗ​គ្រាន់តែ​គិត ដោយ​តាំងពី​នោះមក វត្ត​នេះ​មាន​បច្ច័យ​តិចតួច​ណាស់ គឺ​មិនមាន​សល់​បច្ច័យ​សម្រាប់​យកទៅ​ផ្ញើ​ធនាគារ​នោះទេ​។​ ​ ​ ​លោកតា ស្រី សមុទ្រ , លោកតា ថា​ង ដឿ ជា​ព្រឹទ្ធាចារ្យ បាន​និយាយថា កន្លងមក គឺ​ក្រោយ​កាត់​ឫស​សីមា​វត្ត កាលពី​ខែមីនា ឆ្នាំ​២០១២ គណៈកម្មការ មេភូមិ និង​សមាជិក ក្នុង​ជួរគណៈកម្មការ​កសាង​វត្ត ដែល​កាន់​បច្ច័យ ពុំ​ព្រម​ប្រាប់ថា ចំណូល​បុណ្យ​ប៉ុន្មាន ចំណាយ​ប៉ុន្មាន ប្រាប់​ដល់​ពុទ្ធបរិស័ទ​ទេ​។ លុះដល់​មានការ​សួរ​ពី​រឿង​បច្ច័យ និង​លែង​បាន​កាន់​បច្ច័យ​វត្ត ទើប​គណៈកម្មការ និង​មេភូមិខឹង ហើយ​រក​លេស​បណ្ដេញ​ព្រះសង្ឃ​ចេញ​។ វត្ត​នេះ​មានតែ​ភូមិ​រូង​ក្របៅ​១ ចំណុះជើងវត្ត ហើយ​ត្រូវ​បែក​ជា ២ បក្ខ​ទៀត​។ បក្ខ​ខាង​មេភូមិ , ប្រធាន​គណៈកម្មការ គឺ​ចង់​ក្ដោប​ក្ដាប់​បញ្ជា បង្វិល និង​មិនឲ្យ​ព្រះសង្ឃ​ដឹងឮ​អ្វី​ក្រៅពី​ឆាន់​សិងៗ​ទៅ​។​ ​ ​ ​ឯ​មួយ​បក្ខ​ទៀត ជា​ពុទ្ធបរិស័ទ​ភាគច្រើន ពេញ​ចិត្តនឹង​ព្រះសង្ឃ​មក​គង់ ព្រោះ​វត្ត​គ្មាន​ព្រះសង្ឃ ខ្មាស​គេ ហើយ​ពិបាកធ្វើ​បុណ្យទាន​។ ព្រះសង្ឃ​នេះ បាន​ខិតខំ​ដឹកនាំ​គ្រប់គ្រង កសាង​វត្ត តាំងពី​ព្រះអង្គពុំទាន់​ជា​ចៅអធិការ​។ លោក​មក​គ្រប់គ្រង​វត្ត​បាន​ស្អាត បាន​រីកចម្រើន ទោះ​បាន​បច្ច័យ​ស្ដួចស្ដើង​ក្ដី​។ រឿង​មួយទៀត​សង្ស័យថា មេភូមិ​បណ្ដេញ​ព្រះសង្ឃ​នេះ​ចេញ នឹង​អាល​និមន្ត​បងប្រុស​ខ្លួន ដែលមាន​ចិត្ត​និមន្ត​ចេញ​នោះ​មកវិញ ស្រួលខ្លួន​បាន​កាន់​លុយ​និង​គ្មាន​អ្នក​សួរនាំ​។​ ​ ​ ​ព្រះ​តេជគុណ ឡុង សុភា ព្រះជន្ម ៤៤ វស្សា ជា​អ្នកគ្រប់គ្រង​រួម​វត្ត​បណ្ដោះអាសន្ន មាន​សង្ឃដីកា​ថា រឿង​បណ្ដេញចេញ​លោក​មិន​ជំទាស់​ទេ បើ​រកឃើញ​ការពិត​នោះ​។ ព្រះអង្គ​បដិសេធ​ទាំងស្រុង​នូវ​ការចោទប្រកាន់ ពី​មេភូមិ ប្រធាន​គណៈកម្មការ និង​បក្ខពួក ដែល​គ្មាន​ភ័ស្តុតាង ដូចជា​ថា ព្រះអង្គ​ប្រើ​យាយៗ​ឲ្យ​ច្របាច់​ជើង ថា​ព្រះសង្ឃ​រិះគន់​មន្ត្រី ពុករលួយ ថា​ព្រះអង្គ​ដៀល​ពុទ្ធបរិស័ទ​ប្រដូច​នឹង​ពួក​ប្រេត ថា​ធ្វើឲ្យ​បាត់​លុយ​បុណ្យកាន់បិណ្ឌ​និង​ភ្ជុំបិណ្ឌ​ពី ១១ លាន មក​សល់​ត្រឹម ៧ លាន​រៀល​។​ ​ ​ ​ព្រះ​តេជគុណ ឡុង សុភា បាន​បន្តថា ចំពោះ​ចំណូល​-​ចំណាយ​បច្ច័យ​វត្ត ត្រូវមាន​បញ្ជី​មូលហេតុ និង​អ្នក​កាន់​ច្បាស់លាស់ ធានា​ជំនឿ​ទុកចិត្ត​សម្រាប់​គោរព​ពុទ្ធសាសនា និង​កសាង ទើប​វត្ត​នឹង​ត្រូវមាន​លក្ខន្តិកៈ កិច្ចសន្យា​ផង ព្រោះ​តាម​វត្ត​ចេះតែមាន​រឿងនេះ​។​ ​ ​ ​ក្រោយ​មាន​បណ្ដឹងបណ្ដេញ​ព្រះសង្ឃ​អង្គ​នេះ ថ្ងៃទី​៣១ ខែមីនា ឆ្នាំ​២០១៣ អនុគណស្រុក បានធ្វើ​អធិបតី តំណាង​ការិយាល័យ​ធម្មការ​ស្រុក សមាជិក​ក្រុមប្រឹក្សាឃុំ មេភូមិ ប្រធាន​គណៈកម្មការ និង​សមាជិក​ទៅ​ប្រជុំ​នៅ​វត្ត តែ​ពុំបាន​ស្ដាប់​រកហេតុ​ផល សម្រុះសម្រួល​ដោះស្រាយ​ទេ បែរជា​ដុត​ភ្លើងកំហឹង​ទៅវិញ​។​ ​ ​ ​លោក ខាវ វ៉ា​និ​ន្ទ មេឃុំ​អូរ​ប្រាសាទ បាន​ប្រាប់​នៅ​ថ្ងៃទី​១១ មេសា​ថា តាមពិត​វត្ត តាំងពី​និមន្ត​ព្រះសង្ឃ​ថ្មី មក​គង់​គ្រប់គ្រង​ពុំទាន់​មាន​បច្ច័យ​ដុំកំភួន​ទេ​។ ព្រះអង្គ​ចង់ឲ្យវត្តមាន​ពុទ្ធបរិស័ទ​ច្រើន​មក​វត្ត តែបើ​ដាក់​ធុងបាស​គួរ​សហការ​នឹង​អាជ្ញាធរ សមត្ថកិច្ច​មូលដ្ឋាន​ផង​។ ប៉ុន្តែ​លោក​ខកខាន​ពី​ការធានា​សុខ​សុវត្ថិភាព​ជូន​ពលរដ្ឋ បានធ្វើ​បុណ្យទាន និង​សប្បាយ​ក្នុងឱកាស​បុណ្យចូលឆ្នាំ​។​ ​ ​ ​អ្នកស្រី រី ចាន់​ទិព្វ ប្រធានការិយាល័យ​ធម្មការ និង​កិច្ចការ​សាសនា ស្រុក​មង្គល​បូរី និយាយថា ខ្លួន​ពុំ​ដឹង ពុំ​និយាយ​អ្វី​ទេ​រឿងនេះ​។ ត្រូវ​សួរ​ទៅ​អាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន​ចុះ​។​ ​ ​ ​លោក ទុយ សាវុន មេភូមិ​រូង​ក្របៅ បាន​និយាយប្រាប់​នៅ​ល្ងាច​ថ្ងៃទី ១១ មេសា​ថា លោក​បាន​និមន្ត​ព្រះសង្ឃ​នេះ មក​គង់​មែន តែ​ពុំ​បានធ្វើ​លិខិតស្នាម​អ្វី​ទេ ហើយ​មិន​ហ៊ាន​ចូលរួម​ស្នើ​ព្រះ​អង្គជា​ចៅអធិការ​វត្ត​ទៀត ពេល​ឮថា​លោក​មាន​បញ្ហា​ក្នុង​សំណុំរឿង​ថ្នាក់លើ និង​លោក​ផ្លាស់​ទី​ពី​វត្ត​មួយ​ទៅមួយ​ច្រើនពេក​។​ ​ ​ ​លោក​មេភូមិ បាន​បន្តថា ថ្មីៗ​នេះ ព្រះសង្ឃ​អង្គ​នេះ បដិសេធ​មិនឲ្យ​អាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន ចូល​ជួយ​រៀបចំ និង​ធ្វើ​ការងារ​ខាង​បុណ្យ ផ្សព្វផ្សាយ​ច្បាប់ និង​កម្មវិធី​បុណ្យ​ភូមិ បុណ្យចូលឆ្នាំ​ទៀត​។ ព្រះអង្គ​ចាក់ធុងបាស ហើយ​យក​ទូរស័ព្ទ​ថត​អ្នករាំ​កញ្ឆក់កញ្ឆែង​។ ព្រះសង្ឃ​ខ្វះ​គុណសម្បត្តិ នាំឲ្យ​ខូច​សាសនា​ ខូច​វត្ត​ ខូច​ពុទ្ធបរិស័ទ​។ បើ​មាន​កម្មវិធី​ក្នុង​វត្ត គួរ​សហការ​នឹង​អាជ្ញាធរ និង​សមត្ថកិច្ច ដើម្បី​ការពារ​រក្សា​សណ្ដាប់ធ្នាប់​។ វត្ត​ដូចជា​ចង់​មាន​រដ្ឋអំណាច​ខ្លួនឯង មិនឲ្យអាជ្ញាធរ​មូលដ្ឋាន​គ្រប់គ្រង និង​ចំណុះ អំណាច​កាន់កាប់​។​ ​ ​ ​លោក ទុយ សាវុន បាន​និយាយទៀតថា ឯ​រឿង​បច្ច័យ​និង​ចំណូល ចំណាយ ក្នុង​វត្ត (​ប្រធាន​គណៈកម្មការ និង​ព្រះសង្ឃ​) មិនឲ្យដឹង​នោះទេ តែ​អ្វីៗ​ទុកឲ្យ​ច្បាប់​ជា​អ្នកដោះស្រាយ​ចុះ​៕ 

 ពុទ្ធបរិស័ទដែលគាំទ្រព្រះ​តេជគុណ ឡុង សុភា វត្តទេព​ស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ .

 គណៈកម្មការអាចារ្យវត្តទេព​ស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ
 គណៈកម្មការអាចារ្យវត្តទេព​ស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ
​ ​ព្រះ​តេជគុណ ឡុង សុភា ព្រះជន្ម ៤៤ វស្សា ជា​អ្នកគ្រប់គ្រង​រួម​វត្តទេព​ស​ត្ថា​រាម​រូង​ក្របៅ ​បណ្ដោះអាសន្ន


ប្រភព cen.com.kh

Copyright @ 2013 Mobile88. Designed by Templateism | MyBloggerLab

Blog Archive

About Metro

Follow us on Facebook